מניעת מחלות חניכיים ותחזוקה

טיפול מניעתי/תחזוקתי חשוב לשמירת החניכיים והשיניים- טרום טיפולים ולאחר טיפולים, יש צורך לשמור על תפקוד לעיסה, אסתטיקה ותוצאות הטיפול.

יש להיות בבקרה על כמות הפלק והביופילם שחודרים לכיסי החניכיים. חדירת החיידקים בחניכיים עלולה להוביל לדלקת חניכיים שעלולה לבסוף לגרום לאיבוד השיניים. תהליך איבוד השיניים איטי ולפעמים אף איטי מאוד. חיידקי הפלק והביופילם שחודרים לחניכיים, גורמים לסימנים שונים שלא תמיד מלווים בכאב, כגון: דימום, לעתים דימום ספונטני, רגישויות לקור/חום, ניידות שיניים, תזוזת שיניים, מרווחים בין השיניים שגדלים עם הזמן, אודם, בצקות, נפיחויות, הפרשות מוגלתיות, ועוד.
יש לציין שיכולים להופיע סימנים רבים כפי שצוין לעיל, או סימן אחד בלבד היכול לרמוז על התפתחות דלקת החניכיים.

 

מה לעשות? ברור שלא מחכים לשיפור. יש לפנות מיד למומחה חניכיים, לאבחון קליני.

ככל שהאבחון מוקדם יותר כך הטיפול פשוט ומצליח יותר. ככל שהאבחון מאוחר יותר, היות ומחלת החניכיים בלתי הפיכה, כך תוצאות המחלה גורמות לתופעות לוואי שונות יחד עם ריפוי לא מושלם. לכן חשוב לבוא כמה שיותר מהר ולהיבדק לפחות אחת לשנה אצל מומחה לחניכיים. טיפול נכון במחלת החניכיים מוביל לריפוי המחלה בסיכויים מעל 90%.

תוצאות טיפולי שיניים עם כתרים, שחזורים שונים, שתלים דנטליים ועוד, זקוקים לתחזוקה מתמדת. חיידקים שונים ברובד הדנטלי ינסו להתבגר ולאכלס את כיסי החניכיים, וכתוצאה מכך עלול להיגרם הרס של חומר השן, איבוד תאחיזת השיניים, איבוד השיניים וגם איבוד תוצאות טיפולי השיניים עם שחזורים שונים, כתרים ושתלים דנטליים.
גם במקרים אלו סימנים שונים: דימום, נסיגת חניכיים עם חשיפת פני שטח השיקום, הפרשה מוגלתית, נפיחות סביב כתרים/שחזורים/שחזורים עם שתלים ועוד. גם במקרים אלה, יכול להופיע סימן בודד או אוסף של סימנים. במידה ומרגישים או רואים סימן או סימנים לכל המתואר, יש לפנות מיידית למומחה חניכיים, פריודונט, או לרופא מטפל.

הטיפול התחזוקתי מניעתי מותאם לכל מקרה ומקרה. הטיפול כולל שליטה וסילוק גורמי דלקת הן מקצועית במרפאת החניכיים שלנו, והן בבית על-ידי ייעול שיטות הצחצוח. פגישות טיפוליות מניעתיות תחזוקתיות, מתנהלות במקצועיות במרפאתנו כל 2-3 חודשים. במקרים של אנשים הסובלים ממחלת חניכיים מתקדמת הטיפול המניעתי-תחזוקתי חשוב ומומלץ.

התמדה, נחישות והשקעת זמן במניעה ותחזוקה מקצועית מצד מרפאות מומחיות, יכולים לתרום לבריאות המשנן, אסתטיקה, נוחות וחיים משופרים. כמובן, להיגיינת הפה בבית יש חשיבות מירבית. מברשות מותאמות לכל אדם, יעילות הטיפול בבית, חומרי עזר לצחצוח שיניים וכו’ נלמדים במרפאות המתמקצעות בהדרכה נכונה ומיטבית. מרפאתנו מספקת שירותים אלה באופן יעיל ומקצועי.

כיצד בכל זאת מונעים מחלת חניכיים? באילו אביזרים משתמשים? איזו משחה היא המומלצת ביותר? האם יש צורך להשתמש בשטיפות פה?
התשובה: לא תמיד ד”ר גוגל או ד”ר פרסום עוזרים. למניפולציות פנים רבות, לכן יש להיוועץ עם פריודונט או צוות מקצועי שהוכשר לכך, על מנת להתאים אישית את דרכי המניעה בבית.

צרו עמנו קשר

Call Now Button דילוג לתוכן